zaterdag 15 oktober 2011

Give-away Hansje in 't Bessenland

Een kinderboek uit mijn jeugd waar ik goede herinneringen aan heb is HANSJE IN 'T BESSENLAND (link is bladerboek) van de Zweedse schrijfster en illustratrice ELSA BESKOW. Aan haar heb ik op mijn andere blog onlangs een bericht gewijd en zal het hier ook nog eens opnieuw plaatsen. Het boek werd in 1901 geschreven.

Dit is de zestiende druk uit 1946.


Dit is het NIEUWE BOEK.


Hansje wil graag voor moeders verjaardag bessen plukken maar kan ze niet vinden in het bos. Dan begint er een spannend avontuur. Hij ontmoet Vorst van Bessenstein die hem klein tovert. De blauwe bessen prinsjes en de rode bessen moeder met haar dochters helpen hem en zo worden er twee mandjes vol geplukt, één met blauwe bessen en één met rode bessen. Aan de hand van de prachtige illustraties van Elsa Beskow beleef je het avontuur van Hansje in 't Bessenland.


Ik heb twee oude boekjes van "Hansje in 't Bessenland" en wil er graag één weggeven. Je hoeft alleen een reactie te plaatsen. Op zondag 23 oktober (2011)  maak ik bekend wie het boekje toegestuurd krijgt.

54 opmerkingen:

  1. I want to participate too. I like this story, especially where the environment takes place.
    I am looking for an Italian version. Your new blog is very nice.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die oude versie zeg! En Elsa Beskow? Helemaal geweldig! :-) Mag ik ook meedoen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke letters op het eerste boekje. Ik vind je give away echt iets voor oma's Helaas ben ik dat niet, dus ik hoef niet mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O het is zo'n geweldig boek! Wat lief dat je er eentje weggeeft. Alleen: ik doe niet mee, er staat hier al een Hansje in de kast... Mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Willy, wat een schitterend logje weer. Zó leuk om over dit boekje te lezen. Ik kende het niet, maar ik ga wel speuren in de kinderboekenwinkel hier in Eindhoven. Ik ben dol op kinderboeken, altijd geweest!
    Wat leuk dat je er eentje hebt om weg te geven, maar dat is niet waarom ik reageer hè. Zo'n logje als dit is gewoon bijzonder!

    Fijn weekend!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och "Hansje", zo leuk de sfeer en zoete herinneringen Willy.
    Dank je wel....
    Lieve groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat een schattig boekje Willy.
    Ik ken het niet. Lijkt me leuk om zelf te lezen maar ook om mijn kleinkindjes uit voor te lezen, dus ik doe graag mee.

    groetjes Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dit is zo'n mooi boekje!!! Toch vinden wij (ouderen) het leuker dan de kleinkinderen, merk ik tot mijn teleurstelling!
    Die gaan voor de Bobbi-boekjes en de oudste voor Dolfje Weerwolfje!!!
    Fijn weekend, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Willy;
    Leuk! Elsa Beskow ken ik wel.
    Las mijn kinderen er ook uit voor. Deze heb ik niet, maar zou hem graag winnen...niet voor mijzelf, maar voor mijn oudste dochter die dit jaar haar diploma als juf gaat halen!
    groetjes Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt waar! Wat leuk dat je er 1 weggeeft, ik doe graag mee. Heb me afgelopen weekend staan te vergapen aan de tekeningen van oude kinderboeken in het boekenstadje Bredevoort. Prachtig die oude tekeningen.

    Groetjes, Simone

    P.S. Binnenkort komt Zweden voor bij bij De Sierkip

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke boekjes, maar ik hoef niet mee te doen hoor, heb geen kleine kinderen meer om het aan voor te lezen, zelfs geen kleine kleinkinderen! Due succes aan alle anderen! Fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ook ik wil meedingen naar dit prachtige boek! Ben gek op voorlezen en vooral op de prachtige tekeningen. Gelukkig is mijn zoon ook gek op dit soort boeken en nog niet zo wijs dat hij alleen stoere boeken wil.Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk boekje! Fijn om je blog weer te kunnen lezen!
    groet van Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige tekeningen.
    Heel fijn dat ik je blog weer kan lezen, zo inspirerend!
    Zo leuk, dat ik daardoor dingen ontdek, die ik nog niet kende....

    vriendelijke groet, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helemaal geweldig! Die wil ik wel. Ik heb net mijn ATC's klaar voor Amerika. Gemaakt met één van mijn eerste stempels. Carl Larsson!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik doe graag mee, die oude boekjes zijn geweldig. Nostalgie van de bovensted plank, alleen al als je naar die tekeningen kijkt dan proef je de oudheid van de boekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh,dat zou een welkome aanvulling zijn op mijn andere boek van Elsa Beskow,van Okkenoot en Doppejan....;-)
    Ken je ook de quilt van Sieglinde Schoen-Smith:Mother Earth and her children? Een prachtige quilt die laat zien hoe de wortelkindertjes wakker worden...Helemaal in de zelfde stijl,zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk dit boek gaat van moeder , naar kind, kleinkind! en blijft lief,leuk en mooi!
    wat een mooi kado deze give away!
    groeten Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat je een exemplaar van dit geweldig leuke boekje weggeeft en dan nog wel van een Zweedse schrijfster. Dat spreekt me aan! De illustraties doen me een beetje denken aan Rie Cramer. Dat waren de boekjes uit mijn jeugd. Leuk Willy, en wie weet maak ik een kans.
    Kram Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Willy,

    Wat een prachtig boekje is dit. Er staat erg mooie prentjes in! Ik doe dan ook heel graag mee met je giveaway.

    Lieve groet & fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een schattig boekje, maar hoef niet mee te doen. Geen kleine kinderen en ook geen kleinkinderen.
    Succes aan iedereen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh wat lief van je Willy.
    Lijkt me een schitterend verhaaltje.
    Graag doe ik mee met de verloting.
    Fijne zondag.
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is een heerlijk boek. Ik beveel het ook graag aan als mensen een prentenboek willen kopen.
    Ik sluit mijzelf uit van deelname.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Willy.
    Wat een mooi boek is dat ik ken hem niet.
    Leuke letters ook in het bovenste.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hartstikke leuk boekje, en wat een redenen allemaal om mee te doen. Vele malen beter dan de mijne zou zijn, ben benieuwd wie van de mededingers het ontvangen mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat lief van je dat je dit weggeeft! Ik doe mee, ik denk dat DS en DD van 5 en 3 er ook wel zin in hebben!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een LIEF boekje..
    zo nostalgisch!
    ik doe héél graag mee :-)!!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Voor zoiets moois wil ik graag een kansje wagen.
    Mien B.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schattig boekje! en wat lief van je dat je maar zo een exemplaar wil weggeven. Lijkt een beetje op mijn boekjes van vroeger van Rie Cramer. Kon ik uren naar kijken. Dit boekje ken ik niet.Ik heb aleen geen hele kleine kinderen meer. Mijn jongste is alweer 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mijn zweedse kleinkinderen hebben het boekje natuurlijk maar ik weet dat mijn nederlandse kleindochters het niet hebben en ik doe dus graag mee.De boekjes van Elsa Beskow zijn zo leuk.
    Fijne zondag.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh, dit is mooi! Ik ken dit boekje van Elsa Beskow niet, maar het ziet er zo lief uit. Ik doe graag mee aan de give-away.

    Fijne zondag,
    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Weer een leuk boek, het ander ligt klaar voor zijn verjaardag! Ik doe mee en anders vraag ik je het isbn, fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een lief en mooi boekje. Met gezellige tekeningen erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeugdsentiment ten top. Een oudtante waar ik vaak logeerde, had dit boek. Slik. Erg leuk om te zien. Ik wil dan ook graag meedingen.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geweldig!! Ik vond dit als kind(en nog)ook zo'n mooi boek!!!Die plaatjes,ze spreken tot de verbeelding en als je t boek leest ben je even echt in het verhaal...
    Ik doe graag mee met de verloting!!
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Willy, ik doe graag mee! Hansje hebben wij nog niet in onze collectie, die verder al uit heeeeel veel boeken van Elsa Beskow bestaat! Wat een leuk idee, en wat veel reacties al! Lieve groet, enne, het concert was prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ach Willy, wat een schattige tekeningen! Degene die dit krijgt is een enorme bofferd. We wachten het maar af. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat enig dat boek van Else Beskow,doet me denken aan toen onze kinderen klein waren, zo'n prachtige tekeningen en verhalen. Ik heb uit veel van haar boeken voorgelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Willy wat leuk om dit te zien en dat het herdrukt is
    Even terug genieten in de goed oude tijd.
    Ik doe niet mee, ik wil liever dat iemand het wint met kinderen of kleinkinderen,
    Maar heb even genoten
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hi Willy,
    Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ik wil graag meedoen met de Give Away, want ik ben stapel op Elsa Beskow. Ik heb zelf De kabouterkinderen en Olles skitocht, wel de herduk hoor. Ik ben gek op haar tekeningen en vehaaltjes.
    Je hebt ook een heel leuk blog zeg, ik wordt meteen een volger van je.

    Groetjes Jose (le vent du nord)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ja, Hansje herinner ik me ook nog. Daar heb ik ook heel goede herinneringen aan. Dus ik wil ook graag meedoen, hoor.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve Willy ik ben josees.weblog.nl de andere als hier boven wat een enig boekje. Hier wil ik graag aan mee doen,om voor mijn toekomstige kleinkinderen uit voor te kunnen lezen. Helemaal omdat het de oude versie is ik ben dol op deze boekjes. En deze nog niet in mijn bezit.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een leuk boekje, en wat leuk dat je die nog hebt. Ik heb er helaas geen een meer. Leuk ook dat het zoveel herinneringen met zich meebrengt daar hou ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ik doe graag mee....je kan niet wten....
    Hartelijke groet,Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wij waren een weekje weg (naar Zuid-Limburg) vandaar dat ik hier wel eventjes zoet was om alles te lezen en te bekijken. Je weblog over het speciale servies kan ik me nog herinneren.
    Vanmorgen was mijn onvolprezen hulp hier, die ergens in een blad een artikel had gezien over de kerstballen breiende mannen. Ze vond ze zó leuk, dat ze wil proberen er ook wat te breien. Ze zoekt nu een breibeschrijving, dus ik stuur haar zometeen even de link naar jou blog over die mannen. Dan kan ze zelf wel verder clicken naar evt andere sites.
    Zie dat je de kerstmarkt in Groningen noemt,. Mocht je er naar toe gaan, kunnen we daar misschien afspreken vanwege het beloofde boek. We zien nog wel.
    Groet, Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoef ik alleen maar een reactie achter te laten? Mag toch ook nog wel even zeggen dat ik het superknap van je vind dat je kerstballen aan het breien bent!!
    :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  47. These are so sweet...and willy I love that tea pot and cup!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een leuke giveaway!

    En ik wil je bedanken voor de lieve woorden die je geplaatst heb op de blog van Joke.
    Dikke beren knuffel van,

    Beertje Zonn.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Graag doe ik mee! De boeken van Elsa waren inspiratie voor de seizoentafel die ik had toen de kinderen klein waren...
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hoi WillY.
    Ja nog een José wat graag meedoet voor de give-away.
    Lijkt me heel leuk iets te winnen.
    Doe vaker mee, maar helaas nog niets gewonnen.
    Fijne dag José

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hallo Willy
    Wat een lieve plaatjes zou het graag voorlezen aan mijn kleindochters,ook ik doe graag mee
    fijne dag Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  52. @Leuk dat er zoveel meedoen!
    @MarianneD, prachtige quilt is dat!
    @CorryR, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.
    De kerstballen zijn leuk en je ziet ze overal opduiken. Misschien is je hulp al wel aan de eerste kerstbal begonnen.
    De kerstmarkt lijkt me leuk, maar ik kan nu nog niet zeggen of we er naartoe gaan, je hoort het nog wel van me.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Beste Willy,
    Ook ik zou graag mee doen met "Hansje".Vooral de tekeningen spreken mij erg aan.
    Dus.... keep my fingers crossed!
    'kGeniet iedere keer weer van je blog.Fijn dat je dat alles met ons wil delen!
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Mag ik ook meedoen ook al heb ik geen blog? Ik vind het een schitterend boekje ! groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen