maandag 20 augustus 2012

Klei! - Frida Anthin Broberg

Misschien herinner jij je nog mijn BERICHT over Frida Anthin Broberg en haar boek Fabulös Keramik. In het boek staan veel tips voor het maken van keramiek zonder pottenbakkersschijf. Inmiddels is het boek ook in het Nederlands verschenen.




Boekbeschrijving:
Van klei kun je de prachtigste dingen maken, bijvoorbeeld koppen, borden, potten en decoraties voor in en om huis. In het hip vormgegeven ‘Klei!’ wordt van elk item duidelijk uitgelegd hoe het gemaakt wordt. Om echt mooie projecten te maken heb je heus geen potten bakkerswiel nodig, alleen een deegroller, mesjes, een doek, een spons en natuurlijk klei. De stilistische fotografie en de stap-voor-stapuitleg nodigen iedereen uit om een plak klei ter hand te nemen en eens heerlijk te gaan fröbelen.

Hier nog enkele foto's van de Zweedse uitgave.






Je kunt Frida volgen op haar blog Fabulös Inspiration, daar vind je ook linkjes naar facebook en haar website. Foto's Frida Anthin Broberg.

Informatie: http://fabkeramik.blogspot.nl/

21 opmerkingen:

  1. Helemaal leuk!!!

    Dank je wel voor de tip.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er leuk uit - zo vrolijk allemaal. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk, zonder dat ik je inleg wist, ben ik vanochtend ook in de weer gegaan met klei....
    Kram från Öland

    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk boek, geweldige dingen maakt ze. Helaas ben ik een "kluns met klei", maar ernaar kijken is ook leuk.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een mooi boek, je houd ons goed op de hoogte. Hier word je vrolijk van.

    Lieve groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier nog een klei-kluns. Het lijkt me wel een mooi boek. Ik zal er eens naar uitkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi boek, zal er zeker eens in kijken.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben denk ik niet de handigste met klei, maar het boek vind ik er wel heel erg mooi uitzien!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk boek! Uit eigen ervaring weet ik dat het niet gemakkelijk is om mooie egale ronde vormen te maken zonder draaischijf. Des te leuker dat daar nu een boek over is, ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat leuk!! Weet je wat ik zou gaan maken ..... een eigen vingerhoedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig boek, alleen al om lekker in te bladeren en ideeën op te doen.
    Leuke tip!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er heel mooi uit, en iemand die creatief op dit vlak is maakt zeker iets moois.
    Ik houd me toch mar bij mijn lapjes en en borduurtjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Book looks very inspirational!I'll visit the website to see more!
    Thanks for sharing with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er leuk uit, dank je wel voor het laten zien en de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er inspirerend uit, en natuurlijk mooi dat je met wat eenvoudig martiaal al zulke mooie dingen kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jammer dat het lang duurt eer ik weer jarig ben, dat wordt zelf kopen. Je krijgt n.l. gelijk zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oo, wat een leuk boek!! 'k Zet 'm gelijk op mijn verlanglijstje bij Bol.com!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer z'n leuk boek, deze komt zeker op mijn verlanglijstje :-) dank je voor de tip. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oef, ik moet maar niet te lang kijken... want anders heb ik er weer een hobby bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtboek Willy; creatief met klei! Vroeger vond ik het vreselijk om met m'n handen in de klei te kneden; die kinderklei van tegenwoordig is veel aantrekkelijker, behalve dan dat je er niet zulke mooie creaties van kan maken.
    Ik zie ook weer beide boeken voorbij komen die ik zo graag aan mijn verzameling wil toevoegen - Yllebroderier en Karin's broderier. Ik vond het gek dat ik het in Zweden niet tegenkwam en dacht dat ze wel trots zouden zijn op hun folklore. Maar in Nld werkt het eigenlijk precies hetzelfde. En, je moet maar net de juiste mensen tegenkomen. Diep in mijn hart had ik natuurlijk gehoopt, dat iemand me meenam en alle bewaarde borduurschatten zou laten zien... Ik droom lekker verder en blader binnenkort in de boeken gekocht in Nld. Dank voor de link. Groeten van uit een megawasfabriek in Haarlem, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen