donderdag 23 maart 2017

Terug naar Fjällbacka

Begin juni 2011 waren wij voor de eerste keer in Fjällbacka. Het vissersdorp ligt in het landschap Bohuslån aan de westkust van Zweden. Ik was toen vooral geïnteresseerd in de grote rotskloof Kungsklyftan (Koningskloof), een scène uit de film Ronja de roversdochter van Astrid Lindgren speelt zich daar af.

Eind mei 2015 bezochten we Fjällbacka voor de tweede keer. Inmiddels hadden we de films Fjällbacka Murders van Camilla Lackberg gezien. De films werden in Fjällbacka en omgeving opgenomen. De kloof is ook in Fjällbacka Murders te zien.  Bij de kerk, ook een filmlocatie, waren wij nog niet eerder geweest, dus daar gingen we deze keer naartoe. Een gids gaf net een rondleiding aan een groep, maar dat was bijna afgelopen. We konden nog snel even binnenkijken voordat de deur op slot ging.




















Informatie:
Eerste bezoek aan Fjällbacka.
http://hejtjorven.blogspot.nl/2012/07/fjallbacka.html

Speurtocht naar Café Kap Horn (ook een filmlocatie).
http://hejtjorven.blogspot.nl/2015/08/cafe-kap-horn.html

Bezoek van Hans aan de kerk.
http://blogzweden.blogspot.nl/2015/08/fjallbacka-kyrka.html

http://fjallbacka.com/
http://www.camillalackberg.se/

10 opmerkingen:

  1. Ik duik echt een keer mee in jullie koffer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En daar is Fjällbacka. Super !!!! En natuurlijk bedankt voor het opnemen van mijn linkje :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kom je toch op de inspiratie om al die mooie plekjes te vinden. Geweldig weer. Jammer dat je maar zo kort in de kerk kon kijken. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik de titel las, dacht ik meteen aan Camilla Lackberg. Wederom heb je prachtige foto's gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb even weer genoten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben daar ook geweest. Wat een wonderschone plek op deze aardbol. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is het daar, wij waren er in 2014 maar troffen niet zulk mooi weer als jullie ( het water gutste door de straatjes maar uiteindelijk werd het droog).
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Willy. Wat leuk het stadje te zien.Ik heb nl. de DVD's. Die zijn ook heel erg leuk. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Door die serie; de Fjallbacka murders, heb ik het idee dat ik het plaatsje al een beetje ken. Maar dat is natuurlijk niet zo. Wel heel leuk om te lezen dat de filmopnames daar echt hebben plaatsgevonden. Ook leuk vond ik het afgelopen zomer dat we toch vlakbij geweest zijn, op onze reis door Zweden, naar Noorwegen toe.
    Fijne rest van de dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om dit weer eens te zien. We hebben de t.v. Serie gevolgd en in deze ' rapportage ' is een hoop herkenbaar !!

    BeantwoordenVerwijderen