maandag 21 januari 2013

Northern Knits Gifts - Lucinda Guy

 
NORTHERN KNITS GIFTS is het nieuwste boek van LUCINDA GUY. Voor dit boek ontwierp zij 20 kleine projectjes en accessoires, zoals mutsen, handschoenen, sokken, sjaals, een deken, een kussen, een pop en een deurstopper. Leuk om te maken voor familie of vrienden, maar het kan natuurlijk ook voor jezelf.  Lucinda liet zich inspireren door de traditionele breitechnieken en patronen van de folklore uit Scandinavië en andere noordelijke landen. Alle patronen en technieken, zoals Fair Isle (meerdere kleuren op één naald breien)en tvåändsstickning (dubbele draad breien) worden duidelijk beschreven en  begeleidt van werktekeningen. Er wordt ingegaan op de traditionele wollen garens die gebruikt worden.







Ik wil je ook nog attenderen op een ander boek van Lucinda Guy, waar ze dezelfde traditionele breitechnieken gebruikt voor kledingstukken, NORTHERN KNITS.






Op de website staan ook leuke patronen die je kunt bestellen, o.a. van deze BLOMMA sokken.


Foto's: Lucinda Guy
Je kunt Lucinda Guy volgen via haar WEBSITE en BLOG.


Drie verschillende technieken Fair Isle breien:
Video Fair Isle twee handig
Video Fair Isle continentaal
Video Fair Isle Engels of Nederlands
 

29 opmerkingen:

  1. Wow, wat een mooi logje weer, prachtig die trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, alweer zo'n prachtig boek en ik heb het Warme Wantenboek ook al op mijn lijstje staan... Binnenkort is de Handwerkbeurs in Zwolle - boodschappenlijstje moet maar mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh wat een mooie warme vrolijke kleurige accessoires! Wie zou die niet willen dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat blijf ik dit toch mooi vinden, ik heb zelf een aantal jaren geleden een Noorse trui gekocht in rood met oranje, roze en wit ingebreid ik hou van die trui zuiver wol dus heerlijk warm. Ik blijf het zelf erg lastig vinden om in te breien maar anders ging ik voor de rood, wit, zwarte wanten ik vind ze prachtig. En de sokken ge woon leuk, ik heb het denk ik al eens eerder te je vertelt maar mijn oma heeft echt honderden paar sokken gebreid geiten wollens noemde we die grijs gemêleerd ook Noorse wol dacht ik. Toen ze nog leefde had ik natuurlijk moeten vragen of ze me sokken wilde leren breien nooit gebeurt, wel andere dingen heeft ze me leren breien, de liefde voor breien heb ik van haar geleerd. Zelf brei ik alleen nog maar simpele dingen zoals b.v. Een sjaal, komt nog voorbij, jeetje wat een verhaal maar nogmaals ik ben gek op dit mooie breiwerk wat jij hier laat zien. Geniet van een mooie dag, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi boek. En wat een leuke pop !
    Ik houd van die Scandinavische motieven.
    Groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn die patronen toch altijd geweldig mooi.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende patronen. Ik hou er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi is dit. Kon ik maar goed breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben er nu al van overtuigd dat dit een léuk boek is! ben geen poppenmens maar deze...:) en de blauwe sokken, de trui en..
    mooi,mooi,mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi boek. Krijg zin om weer eens een noorse trui te breien. Ze zijn ook zo lekker warm. Vaak zelfs te warm in ons landje. Nu zou het van pas komen.
    Groetjes
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat is dat toch mooi he die ingebreide patronen..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben totaal geen breiwonder, maar ik vind deze patronen wel heel erg leuk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Even op m'n verlanglijstje zetten, want m'n plan is om me in wanten breien te verdiepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend mooie patronen.
    Ik zou van alles willen doen maar je moet keuzes maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige patronen. Daar zou ik zo aan willen beginnen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi breiwerk met erg mooie patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die trui.....en dat popje..... Zo mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een mooie sokken en handschoenen, met alle sneeuw buiten zouden ze mij goed van pas komen :)
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh wat een verrukkelijk breiwerk!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh oh oh had ik maar wat meer tijd, zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie patronen zijn dit toch,ik heb twee boeken van haar.Breien voor kleine boefjes. Bijzondere breisels voor boefjes.

    Zal eens gaan kijken voor deze.Prachtig krijg er zin in zo'n leuke patronen zie ik voorbij komen bij jou.

    Heel verleidelijk allemaal. Lieve groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige patronen. Vooral die trui is schitterend.
    Mooi die scandinavische patronen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is echt een mooi boek zo te zien, de plaatjes en patronen zien er prachtig uit.
    Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Tjorven, heb via Wieke je blog ontdekt en hou ook van scandinavisch breiwerk, al maakte ik het nog niet veel. Ik ben ook een Arne en Carlos fan, heb me alvast aangemeld als nieuw lid op je blog en reclame gemaakt op de mijne: http://all-round-hobbyrita.blogspot.be/
    Kom gerust eens kijken, welkom!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn dat allemaal prachtige breiwerken.
    Wat leuk om naar te kijken.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zitten hier mooie dingen tussen (de trui, handschoenen, sjaal o.a.). Ik ga eens bij de links kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig boek!
    Vraagje: is het een paperback van 128 pagina' s of eentje met hard kaft en 160 pagina's?
    Ik kom er noet helemaal uit. Bol.com levert de dunne variant. Is dat het boek waar jij het over had?
    Ik hoor het graag.
    Groet,
    Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Mariëlle, het boek Northern Knits Gifts telt 128 pagina's, paperback.
    Het andere boek(Northern Knits) telt 160 pagina's, paperback.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. o, o, o waarom zijn er zoveel prachtige boeken?????????

    BeantwoordenVerwijderen