vrijdag 18 maart 2016

Wandelen op Landgoed Kronovall










Al vroeg in de morgen maakten wij een wandeling in het park van kasteel Kronovall. Het landgoed ligt vlak bij Fågeltofta, in het landschap Skåne. Het in Franse barokstijl gebouwde kasteel staat bekend als wijnkasteel, er is een grote wijnkelder. Verder zijn er hotelkamers en een restaurant. Naast wijnproeverijen vinden er ook conferenties en bruiloftsfeesten plaats. Wij hebben het kasteel alleen vanaf de buitenkant bekeken. Via de website kon ik ook even binnenkijken, het interieur ziet er prachtig en sprookjesachtig uit. Of het is toegestaan weet ik niet, maar ik ben wel even door de kasteeltuin gelopen. Wij wandelden nog verder door het park en genoten van de omgeving. 
















Informatie: www.kronovall.se

7 opmerkingen:

  1. Gorgeous! I love the 1767 cottage.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat groen allemaal heerlijk!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik pas denk ik wel in een kasteel, maar de mooie oude boerderij met roodhouten schuur trekt met toch het meest! En weer hebben jullie mooi weer, Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Kyra, doe mij ook maar die boerderij.
      Vaak mooi weer, maar ook wel regen.
      http://hejtjorven.blogspot.nl/2016/03/picknick-tussen-twee-regenbuien-door.html

      Verwijderen
  4. Stond op het lijstje om te bekijken, maar niet aan toe gekomen. Er is nog genoeg te zien in Skåne :-).

    BeantwoordenVerwijderen