zaterdag 11 maart 2017

Røsnæs



















Eén van de leukste uitstapjes vind ik een bezoek aan een uiterste landpunt. Het heeft een bepaalde aantrekkingskracht op mij. In Denemarken bezochten wij het schiereiland Røsnæs. Het is de westelijkste punt van het eiland Seeland.  Het gebied ligt er vredig bij, maar in de afgelopen eeuwen heeft het te maken gehad met verschillende oorlogen. Er zijn vier wandelroutes waarvan er drie naar de vuurtoren leiden. Bij belangrijke oorlogsplekken staan informatieborden. Wij wandelden een gedeelte van één van de routes. Toen wij bij de vuurtoren kwamen moesten we nog even wachten. Toen we naar binnen mochten kregen we een ketting met steen omgehangen. Ik verheugde mij al op het uitzicht. Maar toen ik het smalle steile trapje en luikje zag, durfde ik niet naar boven. Eigenlijk was ik bang dat ik niet meer naar beneden zou durven. Mijn man was zo lief om enkele foto's van het uitzicht te maken.  




















Informatie:
http://udinaturen.dk/facilitet/R%C3%B8sn%C3%A6s/14849

11 opmerkingen:

  1. Prachtig, elke foto is een juweeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier word ik echt stil van: wat een práchtige fotoserie Willy!
    Dank voor het delen.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige plaatjes weer, krijg er echt een vakantiegevoel van.
    En dat van die vuurtoren snap ik helemaal :-(
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er echt heel aantrekkelijk uit! groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. such beautiful scenery!! thank you so much for sharing - I love lighthouses to but seldom climb all the way to the top. It looks like it was a very nice day for an outing

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's Willy.... Vooral die van jou... Ik kan zien dat je geniet....*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi is het daar he. Wij waren er ook 3 jaar geleden. Ondanks mijn hoogtevrees ga ik toch altijd naar boven met hulp van mijn lieve man. En dan het uitzicht, dat maakt heel veel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke sfeer. Wel in de buurt geweest. Wil er zo naar toe. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's van een schitterende plek. Ook ik wil altijd naar uiterste landpunten.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke plek zeg. Die gasmaskers aan de muur...geweldig gemaakt zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie, rustige plek. Je zult er wonen!

    BeantwoordenVerwijderen